Xbox-on a Halo 2 multiplayer módja magasan vezetett mindent a 360 megjelenéséig, sőt, még ma is komolyan játszák a fekete doboz eme eposzát az Internet fenegyerekei. A Microsoft ennek tudatában megteremtette a Games for Windows Live! Rendszert, ami tulajdonképpen az Xbox Live!-nak felel meg. Itt is vannak achivement-ek, barátok, minden, ami kell, sőt, akár kompatibilitást is élvezhetünk a két Live! System között. Hogy maga a multi milyen is lett? Meglepően élvezetes. Ugyan PC-n az ÚT sorozatot és a Quake-eket nem fogja megverni, de így is nagyon hatásos a sok színes Master Chief harca a zászlóért ? pláne, hogy mi, PC-sek kapunk két exkluzív térképet is. Ami viszont ismételten nagyon hiányzik, az a kooperatív-mód.
A technikai háttér
Mikor a Halo 2 napvilágot látott az Xbox-on 2004-ben, a platform legszebb játéka volt, sőt, az összes többi gépet egybevéve sem volt szégyenkeznivalója. Aztán telt-múlt az idő, megjelentek az első Crysis videók, kipróbálhattuk a S.T.A.L.K.E.R. lenyűgöző X-Ray engine-jét, majd elözönlötték gépünket a nextgenek átiratai. Hogy ebben a kavalkádban hogy vall színt egy három éves konzol-port? Elég vegyesen, kérem szépen, elég vegyesen. Történt ugyanis, hogy az átírást végző csapat lecserélte a textúrák egy részét magasabb felbontásúra, de nem mindegyiket, így eléggé össze-vissza stílust kapott a program. Egyes dolgok meghökkentően jól néznek ki (Master Chief páncélja, a fegyverek, a fény, tűz és részecske-effektek), míg mások szimplán nevetségesek (a fák és a kövek?). A poligonszám változatlan maradt, ami nagyon rányomja bélyegét az egészre, emiatt a Doom 3-ra emlékeztető, darabos karaktereket kaptunk eredményül.
Ha azonban a hangokról és a zenéről kell említést tennem?nos, akkor csakis szuperlatívuszokban szabad szólnom! Merem állítani, az év legjobb hangja és zenéje a Halo 2-é. Nem tudom ugyan, mi következik még idén, de hogy ezt nehéz lesz überelni, az szent igaz. Mikor a csata hevében felcsendül a hősi zene, bejön valami döbbenetes engine-movie és Master Chief dübörgő hangján mondd valamit?hát az maga a Mennyország egy darabja, komolyan mondom. Simán kárpótolja a látványból adódó hiányosságokat.
További érdekesség ezen felül, hogy a játékot nem muszáj a klasszikus értelemben feltelepítenünk a gépre. Ha betesszük a lemezt, pár perc múlva már oszthatjuk is az észt idegen felebarátainknak, mintha csak egy konzolon játszanánk. Ez az új, forradalmi megoldás is a Games for Windows egyik sajátja. (Aki óhajtja, természetesen feltelepítheti az egész játékot a gépre, de ez nagyon hosszú ideig tart és felesleges is. A töltések időintervalluma szinte elhanyagolható.)
Olcsó Vista-nak híg a leve
Na kérem szépen, most jöjjön egy kis feketeleves, nehogy véletlenül maradéktalanul örülni tudjunk, mint majom a farkának. Mint azt már fentebb említettem, a Halo 2 kizárólag az új Windows Vista operációs rendszeren hajlandó futni, és ez a tény mint olyan, több, mint bosszantó. Nálam ugyanis a régi alaplapom miatt a drágalátos nVidia nem gyártott nForce 2 chipset-es Vista drivert, így az még hagyján, hogy a remek hangok csak úgy elmentek néha, de nem egy fagyás és kékhalál (!!!) is beütött a teszt során, melyet így kénytelen voltam egy barátom csúcs PC-jén befejezni. Hiába az amúgy nem eget rengető gépigény, azok, akik nem engedhetik meg maguknak a Vista megvásárlását és használatát, a Halo 2 csak szép ábránd marad. Nem tudom elképzelni sem, mit képzeltek magukról a Microsoft fejesei, de hogy ez enyhén fogalmazva is kifricskálás a játékosokkal szemben, az száz százalék.