A Halo 3 lényege a
multiplayer. Legyünk őszinték: a Bungie nem tehet mindenkit boldoggá.
Továbbá, mivel nem lehet mindenkinek megfelelni, nem tudnak majd mit
kezdeni a millió játékos egyéni panaszaival, akik 2007. szeptember
25-től 2010. szeptember 25-ig fogják nyomni az online meccseket.
Tehát beszéljünk a jó dolgokról! A Halo 3 a tökéletes középút a Halo 1
és 2 multiplayerei között. Először is: mindkét világból a legjobb
elemeket mentették át. A rohampuska lett a legkeményebb fegyver, a 26.
század M16-osa. Azonban kevés fegyver van, ami nem okoz halált, ha
megfelelő kezekbe kerül.
A fegyverek változtatásaiért áldozatokat
kellett hoznunk. A gépfegyverek hatása eltörpül a bivalyerős Brute
Spiker ereje mellett. De egyik fegyver sem ér fel a halántékra mért
ütések hatékonyságához.
Az egyik legjobb fejlesztés az Energiakard. A küldetéssorozat alatt
keveset szerepel, de a multiplayer-ben új feladatot kap. Ha két
ellenfél egyszerre használja, és összecsapnak, mindketten életben
maradnak, de megbénulnak egy időre. Ebből hihetetlen harcok lehetnek.
Mindkét fél bármelyik pillanatban beviheti a döntő csapást az őrült
párbajban. Ilyekor egy gyors pofon a közelharc gombbal egyébként
győzelmet érhet. Nem egy Soul Calibur, de az újraalkotott Energiakard
megint frissnek hat.
Eddig nem látott fegyverek is felkerültek a
listánkra. Az erős Spartan Laser-rel kettévághatunk egy Warthog-ot; a
Ruthian Gravity Hammer-rel messzire repíthetjük a járműveket; mindkét
kézben a feljebb említett Spiker-rel pedig közelről azonnal halálos
sebet ejthetünk. Minden új fegyvert élmény használni, de egyikük messze
kiemelkedik közülük. Semmi sem hasonlítható egy lángszóróval ránk rontó
Spartan látványához. Használata nagyon jó elfoglaltság. Hogy kéred a
bordáidat? Jól átsütve?
A Gravity Hammer és a Spiker néha
túl erősnek tűnik, de minden fegyver le van korlátozva a Halo 3-ban. Ha
eleged van abból, hogy felütnek a levegőbe a Gravity Hammer-rel, akkor
ne menj hozzá közel, ne kerülj a hatótávolságába.
A fegyverek
kiegyensúlyozása persze nem jelenti azt, hogy egyforma erősek lennének.
Csak az erőnek ára van ? általában nehezebb célozni a komolyabb
eszközökkel, nagyobbat ütnek vissza, vagy korlátozott a hatósugaruk.
A multiplayer-ben egy a fontos: a jó szórakozás. Ez pedig garantált. A
Bungie-nak ezt kellett elérnie, tehát: mission accomplished.
Lebilincselő, nagyon mókás, a többségnek nyilvánvalóan be fog jönni,
akkor is, ha általában a méltatlankodók hangosabbak.
Remek új járműveket vezethetünk. A Bungie nem túlozta el, nem tömte
tele a Halo 3-mat járművekkel, de nagyon jókat lehet furikázni. A
legjobb a Brute Chopper. Ha a Fonz követné a Prófétát, csak ilyen
járművekkel menne. Gyors, könnyen kanyarodik és halálos. Még erősebb
is, mint kellene, de egy ilyen király motor mindenkinek kell. Ha valaki
keménynek akar tűnni, akkor a Brute Chopper neki való.
A UNSC
Marine egység elsősorban a Hornet kisrepülőt használja. A gép, ami
képes függőlegesen felszállni, nem lesz gyakori szereplő a
multiplayer-ben, de jópofa eszköz. Nem lenne teljes a kép a személyes
kedvencem, a Mongoose nélkül. A kétszemélyes motor nem támadásra való,
de a sebessége révén keményeket üthetünk vele. Semmi sem jobb, mint
körözni az ellenség felett, és hirtelen a fejükre koppintani.
A
Halo 3 tizenegy multiplayer pályával érkezik, de még jönnek melléjük
letölthető pályák az évek során. Ez eddig a legnagyobb kollekció a
sorozatban. Tökéletesen különbözőek, nemcsak méretükben, de
megjelenésükben is. A legtöbbjük tűzharcra és közelharcra egyaránt
alkalmas. A nagyobb, nyitottabb terepek ? mint például a sivatagos
Sandtrap ? a mesterlövészeknek kedveznek. De akik közelről szeretnek
végezni az ellenféllel, azok a shotgun-nal uralhatják ezeket a pályákat
is, ha nem maradnak sokáig a nyílt terepen.
Ha nem tetszik
valamelyik pálya kinézetre, a Forge eszközzel megváltoztathatjuk. Ez az
újítás évekig frissen tartja a tizenegy pályát. Nem módosíthatunk a
geometriáikon, de bármilyen más dolgot átszabhatunk. Kedvünk szerint
rendezhetjük a tárgyakat, fegyvereket, erőnövelőket, spawn pontokat és
a célokat. Hozzáférhetünk egy Counter-Strike stílusú menühöz is, ahol
pénzért új felszerelést, járműveket és egyéb tárgyakat helyezhetünk el
a térképen. Az így átalakított pályákat elmenthetjük, és feltehetjük a
Bungie.net-re.
A Forge azonban nemcsak térképszerkesztő. A
térképen még szerkesztés közben játszhatunk, ki sem kell lépnünk a
Fogre-ból. Ha úgy döntünk, hogy megváltoztatunk valakit, a főhősünk
átvált ?megfigyelő? módra (mint a Guilty Spark-ban). Ezzel kikerülünk a
tűzharcok hatása alól. Sőt, a menüből beszerezhetünk egy rakétavetőt,
és visszaválthatunk normál módra, hogy mindenkit szétlőjünk. A Forge
beállításainktól függően akár tucatnyi játékosunk is lehet egyszerre,
aki a környezetet manipulálja.
Halo 3 multiplayer pályák:
Construct
Guardian
High Ground
Valhalla
Last Resort
The Pit
Sandtrap
Standoff
Epitaph
Snowbound
Narrows
Isolation
Rat's Nest
Blackout
Ghost Town
Assembly
Foundry
Avalanche
Cold Storage
Citadel
Heretic
Long Shore
Játékmódok:
Capture The Flag
Slayer
Oddball
King of the Hill
Assault
Juggernaut
Territories
Infection
Minden héten Csütörtöktől Vasárnap estig duble EXP Weekend elérhető.